Güncel Haberler

Yapay zeka ile desteklenen sistemler kayıp bagaj oranını azalttı

Aynı dönemde, yolcu sayısı yüzde 8,2 artarken, kayıp bagaj oranı her 1000 yolcuda 6,3’e düştü. Bu oran 2023’te 6,9’dur. Bu nedenle, kayıp oranı 2007’den bu yana yüzde 67 azalmıştır.

Yan, havaalanları ve havayolları artık gerçek zamanlı izleme, yapay zeka ve self servis sistemler tarafından desteklenen analizlerle daha kesin. Rapor, bu teknolojilerin “deneysel değil, standart” ve “etkilerini açıkça gösterdiğini” vurguladı.

“Seyahat deneyiminizi dönüştürüyoruz”

Sita CEO’su David Lavol, “Otomasyon ve Takip -up -up -up sayesinde radikal bir değişiklik gerçekleşti.

“Şimdi yolcular, bir seyahat paylaşımı veya yük uygulaması olarak bagaj deneyiminin kolay ve şeffaf olmasını bekliyorlar.”

“Sorun sadece bagaj taşımak değil, aynı zamanda yolculara düzenli ve bağlı bir seyahat deneyimi sunmaktır.

“Ortaklarımızla birlikte bagaj operasyonlarını yeniden tasarlıyoruz. Yolculara uçuşun başlangıcından itibaren tam görünürlük ve kontrol sağlıyoruz. Bu nedenle, yolcular daha huzurlu ve daha kolay seyahat edebilir.”

5 milyar dolar

Tüm bu gelişmelere rağmen, geçen yıl bagajını yaklaşık 5 milyar dolar (4.2 milyar £) kaybetti. Bu maliyet, kurye, müşteri hizmetleri, tazminat prosedürleri ve verimlilik kaybı gibi kalemlerden kaynaklandı.

2024’te en yaygın sorun, ayrıntılı bagajın yüzde 74’ünde gecikme oldu.

Rapora göre, 48 saat içinde 33.4 milyon trunkun yüzde 66’sı yolculara teslim edildi.

Kayıp bagaj riskini azaltmanın yolları

Bağımsız seyahat gazetecisi Simon Calder, yolculara uygulanacak sürecin bagajın ortadan kaybolması durumunda “normal” olduğunu söyledi.

“Bagaj odasındaki her havayolu, Dünya Servisi tarafından yapılan bir temsilciye sahiptir. Bagajınız bu temsilciye gelmezse, kayıp ilişkisini doldurmanız gerekir.” Dedi.

Bagaj odasında temsilci yoksa, Havayolu web sitesindeki kayıp bagaj portalı tarafından bir ilişki tamamlanabilir. İlk 24 saat içinde yapılması önerilir.

Calder ayrıca, kayıp bagajın genellikle hava hatasından kaynaklandığını ve tamamen önlenmenin mümkün olmadığını, ancak riskin bazı önlemlerle azaltılabileceğini söyledi.

İşte bazı öneriler:

El bagajının kullanımına öncelik vermek; Bagaj kaybı riskini azaltmak için temel öğeleri el bagajına yerleştirin.

Bagajda iletişim bilgileri içeren bir etiket yerleştirin; Harici etiketler kırılabilir.

Gecikmeli bagajın geri ödemesi havayolu tarafından karşılanır.

Bagajların çoğu 5 gün içinde bulunur. Yolcular gecikme sürecinde temel ihtiyaçlar için makul masraflar gerektirebilir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu