Bakan Uraloğlu: Bitlis’i bölünmüş yollarla Van ve Muş’a bağladık
Bitlis’teki programları kapsamında Valiliği ziyaret eden ve ardından il koordinasyon toplantısına katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Türkiye’nin Yüzyılını inşa edecek adımlar atmaya devam ettiklerini söyledi.
Türkiye’nin ulaşım ve haberleşme altyapısına 2002 yılından bu yana 277 milyar doların üzerinde yatırım yaptıklarını belirten Uraloğlu, devraldıkları bölünmüş otoyolun uzunluğunu 22 yılda 6 bin 101 kilometreden 29 bin 434 kilometreye çıkardıklarını kaydetti. .
Havacılık sektöründe bir ilke imza attıklarını ve yeni açılan Çukurova Uluslararası Havalimanı ile iç hatlardaki aktif havalimanı sayısını 26’dan 58’e çıkardıklarını belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:
“Ülkemizin ilk milli ve milli haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A’yı geçtiğimiz ay başarıyla uzaya fırlattık. Şu anda geçici yörüngesinde hizmete aldık, umarım 2019’da kalıcı yörüngesine girer. Yıl sonu itibarıyla 5 milyar insana hizmet veren ve ülkemiz genelinde olduğu gibi Bitlis’te de medreselerde yetişen alim ve profesörlerle yüzyıllardır insanlığa ışık tutan ulaşım ve altyapı alanında büyük projeler hayata geçiriyoruz. İhlasiye, Şerefiye ve Yusufiye’nin bu kadim kentine Selçuklular ‘İslam’ın kubbesi’, Osmanlılar ise ‘baba’ adını verdiler. ve ulaştırma ve iletişim altyapısının geliştirilmesi ve güçlendirilmesine yöneliktir.”
“Bitlis’i bölünmüş yollarla Van ve Muş’a bağladık”
Bitlis’in ulaşım ve haberleşme altyapısına son 22 yılda 57 milyar 785 milyon lira yatırım yaptıklarını belirten Uraloğlu, 2002’de sadece 19 kilometre bölünmüş yol varken, 289 kilometrelik bölünmüş yol yaparak bu rakamı 308 kilometreye çıkardıklarını kaydetti. yolların. yeni bölünmüş yollar
BSK (sıcak karışım bitümlü karışım) asfalt yolu bulunmayan Bitlis’te 279 kilometre BSK asfalt yol yaptığını iddia eden Uraloğlu, şu bilgileri verdi:
“Bitlis’te 500 metre uzunluğunda 17 köprü ve viyadük vardı. Bu sayıyı 6,2 kilometreye çıkardık. Bitlis’te 5 bin 848 metre uzunluğunda tünel açtık. Yolları Van ve Muş’a Ayrılıyor 2020 yılında Beğendik (Botan)’ı da içine alan Küçüksu-Hizan-Pervari yolunu koyarak, özellikle Bitlis, Siirt ve Van illerinde ülkemiz için çok önemli bir ulaşım projesini hayata geçirdik. Türkiye’nin en yüksek köprüsü olan köprü hizmete giriyor “Dağlık araziye sahip ilimizi güney illerine bağlayan yol üzerinde mühendislik harikası Bitlis Çayı Viyadüğü’nü hizmete açtık.”
Bitlis Çevre Yolu üzerinden Şanlıurfa, Diyarbakır, Van ve Muş’tan gelen transit trafik sıkışıklığını ortadan kaldırdıklarını anlatan Uraloğlu, şu anda Bitlis’te 14 milyar 328 milyon liralık proje maliyetiyle 9 ayrı otoyol projesini yürüttüklerini söyledi.
Tatvan’ın, Bitlis-Van karayolu güzergahının doğu-batı aksında yer alması nedeniyle bölge için çok önemli bir geçiş noktası olduğunu belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:
“BSK hattını bölünmüş yol olarak yaptığımız çevre yolumuzun uzunluğu 10,2 kilometre. Çevre yolumuzun tamamlanmasıyla birlikte inşaat çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Tatvan ilçemizde trafiğe takılmadan 10,2 kilometrelik çevre yolumuz ile 40 dakikalık yolculuk süresini sadece 5 dakikaya düşürüyoruz. Böylece yılda toplam 1,3 milyar lira zaman ve yakıt tasarrufu sağlayacağız. İyi şanlar. “
Karayolu çalışmalarının yanı sıra Bitlis’in tüm demiryolu altyapısını da elden geçirip yenilediklerini hatırlatan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Bitlis’in turistik ve ticari faaliyetlerini artırmak amacıyla Tatvan turist treni projesini hayata geçirdik. Ankara-Tatvan hattında ilk seferini gerçekleştirdik. -Ankara platformu 24 Haziran’daydı. Ankara’dan Tatvan’a uzanan popüler bir turistik tren hattı haline gelen ve muhteşem Van Gölü manzarası sunan “Tatvan Turist Trenimiz” taleplerin artmasıyla birlikte ikinci seferini gerçekleştirdi. Yaklaşık 2 hafta önce Ankara-Tatvan arasında “2025-2025 yılları arasında turistik tren seferleri yapmayı planlıyoruz.”
Tatvan ve Van vapur iskelelerinin yenilenmesi ve bağlantı yollarının yapımı projesinin de hayata geçirildiğini kaydeden Uraloğlu, şöyle devam etti:
“İskelelerimizi bağlayan yolların inşaatını tamamladık. Van Gölü’nde demiryolu taşımacılığı, 1971-1976 yılları arasında inşa edilen TCDD Genel Müdürlüğümüzce işletilen 4 adet feribotla gerçekleştiriliyordu. Her biri 9-10 vagon kapasiteli 4 adet feribot var Sultan Alparslan ve İdris-i Bitlisi feribotlarını hizmete açarak taşıma kapasitesini 7 kat artırarak günlük 10 bin 500 ton yük taşımayı, azalttık. Tatvan-Van arası 5 saat olan yolculuk süresini yaklaşık 3,5 saate, yani ton başına 5,6 litreye indirdik, ülkemizin her noktasında büyük miktarda enerji tasarrufu sağladık. Türk Yüzyılının vizyonunda gerekli ulaşım ve iletişim altyapısının ötesinde daha modern ve gelişmiş bir ulaşım altyapısı ile “Ekibimiz ile birlikte daha ileriye gitmek için var gücümüzle çalışıyoruz.”
Daha sonra Bitlis Valisi Erol Karaömeroğlu, AK Parti Bitlis Milletvekili Turan Bedirhanoğlu, AK Parti İl Başkanı Kadir Köstekçi ile birlikte Bitlis Belediyesi’ne giden Uraloğlu, Belediye Başkanı Nesrullah Tanglay’dan çalışmalar hakkında bilgi aldı.