Güncel Haberler

Bakan Uraloğlu: Araç sahiplerinin kabusu olan 32 virajı Güzeldere tüneliyle ortadan kaldırdık.

Oluşturulma tarihi: 15 Kasım 2024 14:46

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Güzeldere tüneli ile Van Başkale Güzeldere geçidindeki 9 kilometrelik 32 virajı aşarak güzergahı daha konforlu hale getirdiklerini kaydederek, şöyle konuştu: “Van'daki tüpü bitirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Hakkari istikametine giderek hizmete açtık. Taşıma süresini 40 dakikadan 6 dakikaya düşürdük. Projemiz sayesinde zamandan ve yakıttan yılda toplam 145,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Her şey yolunda giderse diğer tüpü de 2025 yazında tamamlayacağız” dedi. dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin en zorlu yollarından 32 virajı tarihin tozlu raflarına kaldıran Güzeldere Tüneli'nin açılış töreninde konuştu. Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Güzeldere Geçidi, tarihi İpek Yolu üzerinde, Urartular, Medler, Persler, Romalılar, Selçuklular, Osmanlılar gibi pek çok farklı uygarlık ve kültürün etkileşimine tanıklık etmiş tarihi bir mekandır. Pek çok ticaret kervanı, göçmen milleti ve orduları bu geçitten geçerek tarihin akışını değiştirdi.” dedi.

GÜZELDERE TÜNELİ VAN-HAKKARI YÖNÜNDE AÇILDI

Güzeldere tünel tüpünün Van-Hakkari istikametinde hizmete açılmasıyla tarihi bir ana tanıklık ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Özellikle kış aylarında olumsuz hava koşulları ulaşımı zorlaştırdı, ekonomik ve sosyal hayatı olumsuz etkiledi. Bugün bu zorlu coğrafyayı aşarak hem iki kentimiz arasındaki bağları güçlendiriyor hem de bölgenin sosyoekonomik yapısında yeni bir çığır açıyoruz. Geçim kaynağı sınır ötesi ticaret, hayvancılık ve tarıma dayanan bölge nüfusumuzun ekonomik ve sosyal kalkınmasına da önemli katkı sağlayacağız.” dedi.

HAKKARI-VAN YÖNÜNDE HEDEF 2025

Bakan Uraloğlu, Van ile Hakkari illeri arasındaki milli yolun, Esendere, Umurlu ve Üzümlü gibi İran ve Irak'a açılan sınır kapılarına erişim açısından uluslararası ticari faaliyetler açısından büyük önem taşıdığını belirterek, şunları kaydetti: “Bu noktada; Bakanlık olarak Güzelsu-Başkale arasındaki yolu yaparak bölgedeki ulaşım ağını güçlendirmek istiyoruz.” “Bölümün geri kalan 61 kilometrelik kısmını sıcak karışım bitümlü kaplamalı standart bölünmüş yol olarak tasarladık ve inşa ettik.” dedi. Bakan Uraloğlu, yolun 38 kilometrelik kısmını tamamlayarak Van-Hakkari yönünde 3 bin 150 metre uzunluğundaki çift tüplü Güzeldere tünel tüpünü bitirerek hizmete açmanın mutluluğunu yaşadığını belirterek, şöyle konuştu: Bir tüpü daha 2025 yazında tamamlayacağız.” dedi.

YOLUN ULAŞIMIN ZOR OLDUĞU BÖLÜMÜ ÖZEL OLDU

Bakan Uraloğlu, Van Başkale Güzeldere Geçidi'ndeki 9 kilometrelik 32 virajı 4 kilometrelik varyant ve Güzeldere Tüneli ile aşarak rotayı daha konforlu hale getirdiklerini kaydederek, şöyle konuştu: “Böylece yüksek bir standarda kavuşturduk. Kış aylarında karla mücadelenin yoğun olduğu ve ulaşımın zor olduğu yol kesiminden kaçınarak, “Zorlu hava koşulları nedeniyle sürücülerin kabusu olan 32 virajı artık ortadan kaldırdık. çığ, kar, tipi ve buzlanma yol güvenliğini tehdit ediyor.” şeklinde bir açıklama yaptı.

“YILDA TOPLAM 145,7 MİLYON LİTRE TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ”

Van ve Hakkari'ye yaklaştığını söyleyen Uraloğlu, şöyle konuştu: “Tünel ile 32 virajı ortadan kaldırıp yol seviyesini 230 metre düşürerek ulaşım süresini 40 dakikadan 6 dakikaya düşürdük. Böylece projemiz sayesinde 72,2 milyon lirası zaman, 73,5 milyon lirası akaryakıt olmak üzere yılda toplam 145,7 milyon lira tasarruf sağlayacağız. “Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu 4 bin 549 ton azaltarak Güzeldere Geçidi'nin ve Van'ın eşsiz doğasının korunmasına katkı sağlayacağız.” dedi.

Zorlu kış koşullarının bölge insanının hayatını olumsuz etkilemeyeceğini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Karayolunu kullanan sürücülerimizin ve taşımacılık sektöründe çalışan sürücülerimizin günlük yaşamlarını olumsuz etkilemeyecek. “Bölgedeki sınır ötesi ticareti daha da artıracak ve turizm faaliyetlerini geliştirecek.” dedi.

Bakan Uraloğlu: Araç sahiplerinin kabusu olan 32 virajı Güzeldere tüneliyle ortadan kaldırdık.

“YATIRIM SOKAKTAN GELİYOR”

Türkiye'nin ekonomik kalkınması açısından ulaştırma ve altyapı sektörlerinin stratejik önemine vurgu yapan Uraloğlu, şunları kaydetti: “Ekonomik büyümenin temel şartı güçlü bir ulaştırma altyapısıdır. Yol sayesinde yatırımlar geliyor. Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım sayesinde üretim gerçekleşir ve ticaret gelişir. Ülke gelişiyor, ekonomi büyüyor, istihdam yaratılıyor. “Bu gerçeğin ışığında, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde son 22 yılda ülkemizin ulaşım ve haberleşme altyapısına 277 milyar doların üzerinde yatırım yaptık.” dedi.

“81 İLİMİZDEN 77’Sİ BİRBİRİNE BÖLÜNMÜŞ YOLLARLA BAĞLI”

Türkiye'yi doğu-batı, kuzey-güney fark etmeksizin üst düzey bir karayolu ağıyla donattıklarını kaydeden Uraloğlu, şöyle konuştu: “2002 yılında 6 bin 101 kilometre bölünmüş yolumuz varken, bugün toplam 68 kilometrenin 29 bin 653 kilometresi bölünmüş durumda. Bin 549 kilometrelik otoyol ağı bölünmüş yollardan oluşuyor ve 81 ilde 77 yol bölünmüş yollarla birbirine bağlanıyor. 2002 yılında 1.714 kilometre olan tünelin uzunluğu, son 22 yılda yapılan 2.082 kilometre ile 3.796 kilometreye ulaştı. 2002 yılına kadar yaklaşık 80 yılda ülkemizde sadece 50 kilometre tünel yapılırken, tünel uzunluğunu 767'ye çıkardık. Aynı şekilde köprümüzün toplam uzunluğunu da 311 kilometreden 790 kilometreye çıkardık” dedi.

“41 kilometrelik Van çevre yolunu tasarladık”

Türkiye genelinde olduğu gibi Van'da da ulaşım ağını güçlendirecek her projeye ayrı bir önem verdiğini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Tüm projelerimizi yakından takip ediyoruz. “Gün içerisinde Van'da inşaatı devam eden Güzeldere tüneli kadar önemli olan Van çevre yolumuzu da ziyaret edeceğiz.” dedi. Edremit'ten başlayıp Van merkezinin doğusundan geçerek Erciş Yolu'na bağlanan bu yolu, 41 kilometre uzunluğunda, standart 6 şeritli bölünmüş yol olarak, sıcak karışım bitümlü kaplamalı, 3 başlangıçlı ve 3 çıkışlı olarak tasarladıklarını ifade eden Dr. 3 gelen Uraloğlu, şunları söyledi: “Projemizi tamamlayıp hizmete açtığımızda şehir merkezindeki trafik azalacak, hem yoğunluğu azaltacağız, hem de şehirden üst düzey ulaşımı sağlayacağız. Bölgedeki kampüslere.” şeklinde bir açıklama yaptı.

Bölge iller; Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Umurlu ve Üzümlü sınır kapılarına bölünmüş yol kolaylığıyla ulaşım sağlayacaklarını belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Van Çevre Yolumuz tamamlandığında kişi başı toplam 1,6 milyar lira tasarruf etmiş olacağız. Yılda 1,4 milyar lirası zamandan, 200 milyon lirası akaryakıttan olmak üzere “Akaryakıt miktarını azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız” Araçlardan çıkan 15 bin ton karbon emisyonu çevreye zarar veriyor.” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu